Page Nav

HIDE

Twitter

GRID_STYLE

Son yazılar:

latest

Allah'ı affedici bilmek

Sual: Allahü teâlânın, (Kuluma, beni zannettiği gibi muamele ederim) sözüne inanıyor ve Onun çok affedici olduğunu biliyorum. (Ne kadar ...

Sual: Allahü teâlânın, (Kuluma, beni zannettiği gibi muamele ederim) sözüne inanıyor ve Onun çok affedici olduğunu biliyorum. (Ne kadar çok günah işlesem affeder) diyorum. Doğrudan Cennete gideceğime inandığım için günah işlemekten çekinmiyorum. Bunun mahzuru olur mu?
CEVAP
Çok mahzuru olur. Dinimizde Allah'ın rahmetinden ümit kesip, (Ben garanti cehennemliğim) demek küfür olduğu gibi, kendini garanti cennetlik sanmak da küfürdür. İkisi ortası olmak lazımdır. Yani hem Allah'ın azabından ve gazabından korkmak, hem de Onun rahmetini ümit etmek gerekir.

Elbette Allahü teâlânın rahmeti, affı boldur. Zannettiğimizden de çok merhamet sahibidir. Ama buna güvenerek günah işlemek çok yanlıştır. Çünkü günah işleyenler, yani açıkça Allah'a isyan edenler elbette cezalandırılır. Bir âyet-i kerime meali şöyledir:

(Ey insanlar, Rabbinizden ve öyle bir günden korkun ki, o gün ne babanın evlâdına, ne de evlâdın babasına faydası olur. Elbette, Allah’ın [hesaba çekme] sözü haktır. O hâlde dünya hayatı sizi aldatmasın, Şeytan [Allah kerimdir, rahmeti boldur, herkesi affeder diye, ibadetlerden alıkoyup günah işleterek] sizi kandırmasın!) [Lokman 33]

Her günahtan sakınmalı, hiçbir günahı küçük görmemeli, çünkü Allahü teâlâ, günahkârların, zalimlerin cezalarını vermekten asla çekinmez. Gazabını günahlar içinde gizlemiştir. Küçük sanılan bir günah, gazabına sebep olabilir. Yıllarca ibadet eden bir kulunu, bir günah için, sonsuz olarak reddedebilir. Bunu Kur'an-ı kerim bildiriyor. İki yüz bin yıl itaat eden şeytanın, kibirlenip secde etmediği için, ebedî melun olduğunu haber veriyor. Hazret-i Âdem’in oğlu, birini öldürdüğü için, ebedî cehennemlik oldu. O hâlde, büyük küçük her günahtan sakınmalıyız. (K. Saadet)

Bulunmaz hazine
Âlimin her kelâmı, bulunmaz hazinedir,
Bir sohbeti, yıllarca bitmez kütüphanedir.

Hiç yorum yok

Yorumlarınızı ve fikirlerinizi bize gönderiniz. Sorularınız için dinimizislam2@gmail.com adresine mail gönderiniz.
BİZİM SAHİFE sitesi..

Önizleme